Det är möjligt att avbryta en beställning för att erhålla en full återbetalning så länge beställningen inte har accepterats av restaurangen ännu. Om behovet av att avbryta beställningen uppstår efter att restaurangen har godkänt den, vänligen kontakta oss via chattfunktionen på plattformen för att genomföra avbokningen. Värt att notera är att MittMat förbehåller sig rätten att inte utfärda en fullständig eller partiell återbetalning om du väljer att avbryta beställningen efter att den har accepterats.
Det kan hända att en restaurang avbryter en beställning i efterhand efter att du har fått en bekräftelse på att den har skickats till restaurangen. Både MittMat och våra samarbetsrestauranger förbehåller sig rätten att annullera alla beställningar, antingen före eller efter acceptans av beställningen. I händelse av en sådan avbokning kommer du att få omedelbart meddelande om detta. Observera att din beställningshistorik endast kommer att inkludera de framgångsrika beställningarna. Vid misslyckad onlinebetalning kommer beloppet för den avbrutna beställningen att krediteras till ditt MittMat-konto som MittMat-kredit, såvida du inte begär en återbetalning till din ursprungliga betalningskälla.
För en återbetalning till din ursprungliga betalningskälla kan processen ta 7-14 dagar beroende på din banks villkor. Denna återbetalning kan initieras endast om du begär det från MittMat-kontot. Informera oss gärna om du har några frågor eller behöver ytterligare information rörande avbokningar och återbetalningar så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa till.
För mer information kontakt gärna oss : kundservice@mittmat.se